DEN FANTASTISKA PASTASÅSEN


Det här är inte Andreas och min första lyckade "ta vad du har hemma pastasås", det här blev otorligt gott och här är receptet:

DEN FANTASTISKA PASTASÅSEN 2 PERS.

1/2 purjolök
1 gul lök
1 burk tomatkross
2 tomater
Stora gröna oliver fyllda med paprika
1 mozzarellaost
En nypa av de godaste kryddorna ni har hemma
Gardin makaroner (eller det är väll bara jag som kallar dem så(?)Fjärils makaroner menar jag :D)
1 avokado

Skär grönskerna och stek lökarna i olja och lite vinäger. Häll på tomatkrossen och lägg i tomaterna, låt puttra. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen och häll bort vattnet. Lägg pastan i tomatsåsen och krydda. Halvera oliverna och blanda i mozzarellan. Servera med en avokado halva.

 

Kommentarer
Postat av: Monika

Ja, det konstiga är att jag ofta brukar göra vaniljmuffins med vaniljyoghurt som bas och sedan hallon m vitchoklad. Sen tänkte jag en mer "vanlig" smet och jordgubbar och det var ju typ hur gott som helst! Nya favvisar ett tag framöver ;)

2010-09-18 @ 00:07:25
URL: http://kakabaka.blogg.se/
Postat av: Emelie

vad gott det såg ut!

2010-09-26 @ 19:47:10
URL: http://matomspunnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0