CHOKLAD CAKEPOPS

Jag måste säga att jag tycker cakepops verkade ganska enkla att laga, men jag hade såååå fel! Det var en av de svåraste sakerna jag någonsin bakat och det tog flera timmar.
Jag menar HUR? skall man få kakan att hållas på en pinne??? Det var i varje fall väldigt gott även om jag måste medge att jag nog nästa gång klarar mig med bara kaka... utan pinne!

CHOKLAD CAKEPOPS

1 sockerkaka (1 del mjöl, 1 del socker, 1 del ägg + lite bakpulver)
200 g philadelphia
nutella
choklad till doppningen och strössel och andra dekorationer
Mosa kakan med färskosten. Blanda i nutella, forma till bollar, trä på en pinne och doppa i smulten choklad! Dekorera med mini oreos och strössel.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Ett tips är att lägga bollarna med pinne i frysen i typ minst en kvart innan du doppar dom i choklad ;) (eller boll, frysen, sticka pinne och sen doppa)

2011-09-16 @ 09:34:22
URL: http://jannu.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0