FEAD UP WITH BASILIKAPESTO? NO MORE!

Ganska ofta ut går jag ifrån ett pesto recept när jag ska laga en enkel sås. den här gången ersatte jag bailikan med rödbetor och pinjenötterna med valnötter. Lite som en höstversion av pesto!
Visste ni förrästen att om man sätter peston i en luftätburk och täcker ytan med oljan kan den hålla väldigt länge?
RÖDBETSPESTO
4-5 kokta, skalade rödbetor
100 g valnötter
2 vitlöksklyftor
3 soltorkade tomater
1 dl olivolja
100 g parmesanost

Riv parmesanosten och rosta valnötterna (Akta brandvarnaren! Ni har läst det här förut, och bara så ni vet är det inte så smart att ha brandvarnaren ovanför spisen). Kör ingredienserna i en matberedare. Färdigt!



Kommentarer
Postat av: foodandlove

vad spännande! verkar gott också. jag testade göra en spenatpesto på färsk babyspenat, olja, vitlök och parmesanost förut. blev riktigt gott det med. finns på min blogg om du vill ha receptet :)

2011-09-13 @ 13:40:35
URL: http://foodandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0