TOFUGULASCH

Plötsligt är mitt liv väldigt händelserikt, men tro mig det är inte bloggens död. Om några dagar borde den födas på nytt i ny skepnad, och då mina vänner kommer uppdatering åter in föras!
GULASCHSOPPA MED TOFU

200 g morötter
200 g rotselleri
200 g palsternacka
1 gul lök
1 paprika
2 vitlöksklyftor
½ kruka timjan
2 msk tomatpuré
1 msk olivolja
1 liter vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
1½ msk vitvinsvinäger
200 g tofu 
2 msk rapsolja
2 krm salt

Skala och skär morot, rotcelleri och palsternacka i mindre bitar.
Skala och strimla lök och vitlök. Plocka och finhacka timjan.
Fräs lök, vitlök och tomatpuré´i oljan 1 min. Tillsätt vatten, buljongtäringar och vinäger. Tillsätt morot, rotcelleri, palsternacka och timjan. Låt småkoka under lock 20 min. 
Tärna tofun. Stek den gyllenbrun 2-3min, salta. Toppa soppan med tofun.

Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Jösses, vilka aptitretande bilder! Så gott!

2011-10-21 @ 20:36:17
URL: http://www.helenaljunggren.com/
Postat av: Kaisa

I challenge you! gör en home-made pizza från scratch o gö juuvliga fresh toppings! int nåå tomatmössö på me ost o kött o i ugnen, utan rikit fräääscht o nami:D

2011-10-24 @ 18:26:11
URL: http://elephantsandsoapbubbles.blogger.com
Postat av: research papers

Denna rätt är mycket välsmakande och hälsosamma, eftersom här är några grönsaker. Tack för receptet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0