SLUTARBETSPANIK OCH EN LJUSGRÖN WASABIKRÄM

Nu i samband med specialarbetet har jah hittat på väldigt många, vissa väldigt konstiga recept. Och som tur har allting blivit gott. Väldigt gott! Ett exempel har ni här under.


Annors så har jag lite (läs MYCKET) panik inför slutresultatet. Jag visste att det skulle bli just så här. Jag gör inget annat än att arbeta med slutarbetet, på 2 dagar hade jag jobbat de 30 timmar man skulle arbeta + att jag jobbat på veckoslutet, men ändå är jag otroligt långt i från färdig. Det är på något sätt så när man jobbar med mat, när man behandlar ett recept så blir man aldrig riktigt färdig...
Wasabi kräm:

2 dl creme fraiche
wasabi efter smak eller tills det får den perfekta gröna färgen
en nypa socker

Blanda ihop.

Rosta batat i olja och peppar i en ugnssäker form 175 grader tills de får fin färg.
Stek laxen och servera!

Det här recptet kommer finnas i ett reportage om trendig mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0