CHOKLADCUPCAKES MED LIME OCH CUPPUCHINO FROSTING

I dag bakade Ipi, Marre, Amanda och jag cupcakes. De blev alldeles underbara och vi skratta helt sjukt mycket... fast Ipi tvinga oss att städa varenda lilla fläck!

Vi ändra lite på muffins receptet men det här var receptet vi utgick ifrån. Vi orkade nämligen inte gå och köpa choklad.

Förrästen fick jag sommar jobb idag!!! Tack Marre♥

Visst är Ipis formar från London underbara?

Den underbara lime frostingen, fast den var godast direkt ur spritsern!

Jag vill ogärna veta vad ni tycker att detta liknar, men cappuchino frostingen var i alla fall god! 

CHOKLADMUFFINS:



100 g



choklad, mörk

50 g

smör

1,75 dl

mjölk

2 st

ägg

1,5 dl

socker

1 tsk

vaniljsocker

2,5 dl

vetemjöl

2 tsk

bakpulver

4 msk

smulten choklad

1 krm

salt


1. Sätt ugnen på 175°.
2. Grovhacka chokladen, smält smöret och blanda ner choklad och mjölk.
3. Vispa ägg, råsocker och vaniljsocker fluffigt.
4. Blanda mjöl, bakpulver, smulten choklad och salt. Vänd ner choklad- och mjölblandningen i äggsmeten.
5. Ställ pappersformarna en muffinsplåt för att smeten inte ska rinna ut. Fyll formarna till 2/3 och grädda mitt i ugnen ca 15 min.

LIME FROSTING:
60 g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
Skal av 1 lime
100 g philadelphiaost


CUPPUCHINO FROSTING:
60 g mjuktsmör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kakaopulver
100 g philadelphiaost
1 påse cappuchino nescafé

Blanda frostingen krämigt och bred på den avsvalnade cupcaken.

Kommentarer
Postat av: Marre

MUMS! och varssågood :) <3

2011-01-28 @ 20:15:21
URL: http://marrezzz.blogg.se/
Postat av: Jaaag igen!

En fråga! Blir limefrostingen jätte söt om man lämnar bort limen? O smakar den mycke philadelphiaost? Jag e int ett så stort fan av de... :)

2011-02-01 @ 15:38:22
Postat av: Tara

Jag skulle inte säga att frostingen smakar så mycket philadelphiaost. Man kan ju ersätta limeskalet med t.ex. apelsinskal. Och vill man lämna bort limen kan man ju testa en annan frosting t.ex. choklad frosting http://tortelina.blogg.se/2010/december/utkast-dec-11-2010.html

HOppas det hjälpte!:D

2011-02-01 @ 18:51:29
URL: http://tortelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0