MARDRÖMMEN...

På kvällen inträffade min värsta mardröm. Jag blev utskickad till butiken för att köpa lök, sallad och tomat. När jag valt ut det bästa paketet med körsbärs tomater stälde jag mig snällt i kön. I kön träffade jag en av våra stamkunder från cafét som glatt började prata med mig. Bakom mig stod ett fyllo, kanske inte särskilt fullt men de är i alla fall väldigt skrämmande. Jag pratade glatt på med kunden för att försöka verka alldeles lugn då jag plötsligt tappade tomat paketet och tomaterna rulade ut över golvet. Det är min värsta mardröm att söndra något i en butik. Som tur räddade kunden mig med att babbla på om att det var hennes fel eftersom hon talat med mig och jag behövde inte betala för paketet och fick dessutom gå före hela kön när jag valt ett nytt paket. Jag vet inte riktigt vad det var fyllot sa men han pratade också på.   
När jag kom hem medelade mamma glatt att vi behövde dill. Fast denna gång blev det en lite lugnare tur till affären.
Detta var i allafall resultatet för butiks färderna:

DILLPOTATIS:

2 rödlökar
olivolja
rödvinsvinäger
tärnad frusen potatis
2dl grädde
1 kruka dill
1 liten burk creme fraiche

1. Hacka rödlöken och fräs den i olja i en kastrull ,häll på vinäger så att det täcker löken och låt koka tills vinägern kokat in.
2. Häll i potatisen, grädden och crema fraichen. Salta och peppra.
3. Koka upp och servera med i klippt dill.

Kommentarer
Postat av: Andrea

ojj de hä ser ju jättegott ut! :)

2010-03-13 @ 19:23:55
Postat av: Tara

Tack <3

2010-03-14 @ 09:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0