FLYGFÄLTENS MATMECKA

På fredag kom jag hem från min Tysklands-resa! Jag har bott hos min syster i Lübeck i en vecka. Min resa började från Helsingforsflygfält med ett två timmar försenat plan, som gjorde att jag missade mitt vidareflyg till Hamburg.


Innocennt smoothie och mozzarella, soltorkad
tomat batong på flygplatsen.

När lyckats boka om mitt flyg till Hamburg från Köpenhamn visa det sig att jag även skulle få uppleva Kastrup i två timmar. Jag hade alltså mycket tid och jag hann verkligen utforska varenda butik och det visade sig verkligen vara flygfältens matmecka! En massa cafér och gourme butiker.



Jag måste naturligtvis besöka Starbucks och även om det är ruinerande dyrt köpte jag mig en chai latte. Sedan gick jag till det lite billigare granncafet och köpte en yogurt med nötter, honung och färska björnbär. På flygfältet fanns det alltså allt i matväg ; en coolpasta restaurant, Ben & jerrys, China takeaway, Jelly beans i typ alla smaker, gourmemat och naturligtvis smørrebrød!

På hemvägen var alla mina flyg i tid och
på hemvägen åt jag en tonnfisksallad

Det var en jätterolig resa och den skulle gjärna fått vara längre, men det är ändo skönt att vara hemma!

I matväg köpte jag:

Salvia tabletter (det köper vi alltid i Tyskland), Grünkohl(på Mammas önskan)
Cupcake dekorationer, oreos och en mat tidning åt mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0