22 DECEMBER- WHAT THE FUDGE?

Före jag hade smakat på fudge kunde jag exakt föreställa mig vad det smakade! Så där underbart krämigt, lite smuligt. Exakt så blev min fudge med valnötter. Fast bättre! Visst ser nötterna fina ut när man skär upp fudgen?

Nu, Gordon Ramsay's Ultimate Christmas! Visst tittar ni?

VALNÖTSFUDGE

3 dl strösocker
50 g smör
2 dl vispgrädde
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
100 g hackade valnötter

Klä en liten form med bakpapper och vik upp kanterna.

Blanda alla ingredienser utom valnötterna i en kastrull. Koka på jämn värme cirka 25-30 minuter (det går på typ 15 mad gas spis!). Ha ett glas med vatten till hands. Droppa ett prov i vattnet. När du kan rulla det till en kula är fudgen klar.

Rör ner nötterna och slå upp massan i formen. Låt den kallna och skär upp lagom stora bitar.



Kommentarer
Postat av: Andrea

Jaa jag håller på och tittar just nu :)

2010-12-22 @ 20:20:40
URL: http://gympafantasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0