CUPCAKES PRESENT

Det finns två saker jag är bra på och som jag älskar! Nämligen att laga mat/baka och att dansa. Hitills under veckoslutet har jag gjort båda!

I går hade Lina sin födisfest. det var så R-O-L-I-G-T! I present av mig fick hon cupcakes och som ni ser en ring! Jag ändrade lite på mitt vanliga muffins recept, och om nu möjligt så blev det ännu godare.

I dag har jag ägnat fem timmar av min dag åt dans och det har varit lika roligt som det ovan nämnda! Jag lärde känna min dans grupp jättebra och när vi sen äntligen fick uppträda gick det bra! Vi var alla nervösa, men roligt hade vi:D

Imorgon är det slut på det roliga; jobb från klockan åtta och sedan tyska förhör och engelskabok recension. Jejj!


200 g

choklad, mörk

50 g

smör

1,75 dl

mjölk

2 st

ägg

1,5 dl

råsocker

1 tsk

vaniljsocker

3,5 dl

vetemjöl

2 tsk

bakpulver

1 msk

kakao pulver

1 krm

salt


1. Sätt ugnen på 175°.
2. Grovhacka chokladen, smält smöret och blanda ner choklad och mjölk.
3. Vispa ägg, råsocker och vaniljsocker fluffigt.
4. Blanda mjöl, bakpulver, smulten choklad och salt. Vänd ner choklad- och mjölblandningen i äggsmeten.
5. Ställ pappersformarna en muffinsplåt för att smeten inte ska rinna ut. Fyll formarna till 2/3 och grädda mitt i ugnen ca 20 min. 

Frosting:
200 g vitchoklad
200 g philadelphiaost
3 dl florsocker

Smält vitchokladen över vattenbad och blanda med färskosten och fflorsockret. Bred/spritsa på de avsvalnade cupcakesena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0