ANTM + CARBONARA

Har visst inte blogga på en tid? Jag har övat rätt mycket på prov och igår kväll när jag skulle blogga måste jag ju titta på top model. Jag kan inte fatta att Teyona vann domarna sa ju massa dåliga saker om henne och åndo föll både Allison och Aminat ut före henne. Jag hejade på Aminat!
AMINAT♥                      ALLISON                     TEYONA

Igår åt jag pasta carbonara, naturligtvis lagade vi det också på medelhavsmatstimmen (långt ord). Vi lagade också fruktfromage, lite spciellt att äta det bara så där? Brukar man inte typ fylla tårtor med det?

Recept på pasta carbonara:

Det här behöver du:

300 g spaghetti
150 g bacon
1 gul lök 
ev. 1 vitlöksklyfta
2 ägg
½ dl grädde
100 g riven parmesanost 
salt
svartpeppar

1.Koka spaghettin enligt förpackningens anvisningar, men med 1 tsk olivolja i vattnet så det inte klibbar till sig.
2.Skär bacon i små bitar. Hacka den gula löken fint. Om du vill ha vitlök, pressa vitlöksklyftan.
3.Hetta upp en stekpanna till medelhög värme och stek bacon och lök tills baconet blir lite lagom brun och löken genomstekt. Sänk ev. temperaturen på plattan lite så att det inte blir bränt.
4.Vispa under tiden ihop ägg, grädde och riven ost. Använd en vanlig visp och vispa bara lätt upp äggen. Smaksätt med salt och svart peppar.
5.Häll av vattnet från den färdigkokta pastan och blanda med knaperstekt bacon och lök. Blanda sedan ihop med äggblandningen. Servera på tallrik och strö över grovmalen svartpeppar och gärna lite rucola.



Bilderna är lånade från google!


Kommentarer
Postat av: Panda

mycket nice blogg, fast de e ANTM int AMNT :D

:))))

2010-03-26 @ 18:08:05
URL: http://pandastil.blogg.se/
Postat av: Tara

Oops, nu är det ändrat! :) Tack

2010-03-26 @ 18:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0