MÅNADENS SÖTSAK- FRUKT MED KARAMELLISERAD YOGHURT

Den här månaden är Månadens sötsak frukt, och här är mitt bidrag. Mycket enkelt och mycket gott! Rätten går att utveckla rätt mycket. Eftersom vi inte har någon gasbrännare grillade jag deserten i ugnen istället- och ja ni ser ju resultatet!

Efterrätten är fräch och syrlig så den passar bra efter en tung middag eller bara så där för att festa upp vardagen! När jag tänker efter är det en hälsosammare variant av ginos. Fast ginos är jag inget större fan av...



FRUKT MED KARAMELLISERAD YOGHURT 4 PERS.

1 apelsin
1 kiwi
1 ekologiskt äpple
kardemumma- mortlad
½ tsk äkta vaniljsocker
turkisk yoghurt
socker

Filea apelsinen och kiwin. Tärna äpplet och blanda frukterna med vaniljsockret och den stötta kardemumman. Lägg i portionsformar, lägg på en klick yoghurt, strö över sockret och bränn med gasbrännare eller grilla i ugnen tills sockret blir brunt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Spännande!

2011-04-03 @ 17:23:59
URL: http://sandraskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0