LAXRULLAR

Fören jag överger min käre dator för finska provs övning bjuder jag på ett underbart gott tilltuggs recept. Kom ihåg att låta laxen tina innan servering så att det inte blir lax glass (fast så var det också rätt gott:D)

Blanda philadelphiaost, färsk riven pepparrot och en massa dill. Tag en gravad lax (naturligtvis själv gravad) och skiva den.

Lägg en stor bit plastfolie på bordet och lägg lax skivorna lite omlott (lite på varandra). Bred ut philadelphiaosten med en slickepott.

Rulla ihop till en rulle med hjälp av plastfilmen (lite som en rulltårta). Ställ i frysen en stund så det blir lättare att skära upp bitar.

Kommentarer
Postat av: :)

Din blogg är verkligen riktigt bra! Super recept dessutom, ha en bra dag :)

2011-01-17 @ 17:59:59
Postat av: Tara

Tack! Du anar inte hur glad jag blir av såna kommentarer!<3

2011-01-17 @ 21:04:00
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: :))

Jag märkte att du skrivit här nu först, och det skall du verkligen ta åt dig för din blogg är verkligen bäst! :) <3

2011-01-19 @ 18:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0