GOTT HUMÖR BIFFAR

Minns ni det här receptet? Eftersom jag inte ätit någon middag idag, bjuder jag istället på det här receptet.

Jag tyckte det passade bra, eftersom jag minns att jag åt det en dag då jag var på väldigt gott humör. Och idag är jag på gott humör, så voilà!


TONFIKBIFFAR

2 burkar tonfisk i vatten
1 bit purjolök
1 riven morot
3 ägg
saften av en lime
havre kli
salt
peppar

Sås:
1 burk gräddfil
Basilika
Peppar

Couscous sallad:
2,5 dl couscous
1 avokado
½ honungsmelon

3 tomater

½ gurka


1. Sätt ugnen på 225 grader. Rör ihop ingredienserna till biffarna och lägg i unen för 15 minuter. Vänd biffarna efter halva tiden.
2. Koka couscousen enligt anvisningarna på paketet. När couscousen svalnat lägg i grönsakerna.
3. Klipp i basilikan i gräddfilen och peppra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0