MIDDAGSPAJ

Idag har jag varit på radion och gjort en intervju för bloggen! Visst låter det proffsigt :D Alla som jobbar där är alltid så snälla och glada så det var jätteroligt fast det gick rätt snabbt!
Här är receptet på pajen jag hittade på till middag igår. Och imorgon blir det matmässa, inte som Allt om mats matmässa (12-14.11) som jag så gärna skulle besöka, men absolut bättre än ingenting!
PAJBOTTEN
3 dl vetemjöl
100 g smör
3 msk vatten

FYLLNING
1 fetaost
pesto
soltorkadetomater

1 paket bacon
1 lök

1 burk creme fraiche
2 ägg
parmesan
peppar

Smält smör och blanda ingredienserna till degen. Låt vila i ca. 30 min i kylen. Tryck sedan ut i en rund pajform.
Mosa fetaosten med peston och soltorkade tomaterna. Bred ut på pajbottnet. stek en hackad lök med bacon och lägg på pajen. Blanda creme fraichen, äggen, pepparn och parmesanen och häll över pajen. Lägg in i ugnen i 220 i 30 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0