FÖRST GLASSIGSKT

Jag har inte lagat glass på flera år, och jag blev verkligen inte besviken! Jag gillar det lite sura omvarvat med sötheten. Från och med nu kommer det alltid finnas en skvätt hem lagad glass i våran frys!

Dela 1 blodgrapefrukt, riv skalet på den ena halvan, pressa ur saften och skrap ur fruktköttet. Vispa ihop 3 äggular, 1 dl florsocker, grapeskal, saft och fruktkött i en skål. Vispa 3 dl vipsgrädde hårt och blanda ner äggsmeten. Häll smeten i en form och frys i minst 4 timmar. Ta ut ochh rör om en gång i timmen! 

Nu åker jag till Tyskland på några dagar så det blir ingen uppdatering, men glöm inte att rösta fram årets finlandsvenska temablogg här.
Ni läser hur man gör här.

Ha det jätteskönt,
Kram Tara♥ 


Kommentarer
Postat av: fotonich - smyckedesigner

Åh vad gott !

2010-10-14 @ 20:04:53
URL: http://fotonich.blogg.se/
Postat av: Orsetta

Hello Sweety! We found wandering around the kitchen of your blog! beautiful! really creative and innovative! We hope you’ll give a look at our food blog :)) Greetings from Italy



http://whitedarkmilkchocolate.blogspot.com/

2010-10-15 @ 11:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0