JAG VILL OPP, JAG VILL OPP, SA RABARBERKNOPP

Blir så avundsjuk på alla de svenska matbloggarna som berättar om hur deras rabarber redan kommit upp. Här i Finland snöade det på måndagen och någon rabarber ser man inte röken av. Därför kan ni tänka er hur glad jag blev då jag hittade en påse med rabarber från förra sommaren. Det var ingen tvekan om vad det skulle bakas, nämligen rabarber smulpaj. Det kan hända att receptet är smått råddigt efter som det är mitt eget, men tveka inte det är mycket beprövat och otroligt gott!

RABARBER SMULPAJ

1/2dl+ lite till socker
100g smör
11/2dl mjöl
1dl havregryn
rabarber så det täcker pajbottnet

1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Smörj formen
3. Skala och skär rabarber bitarna i ungefär lika stora bitar och lägg i fofmen så att det täcker bottnet och strö över socker på rabarbern
4. Blanda resten av ingredienserna till en "smuldeg"
5. Ställ in i mitten av ugnen i 35-40 minuter


Kommentarer
Postat av: vendela

mums. Fin blogg. Besök gärna min :)

2010-05-08 @ 22:48:22
URL: http://behind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0