23 DECEMBER- KAKMIX

Jag har faktiskt aldrig testat en färdig kakamix. Jag är för rädd för tillsatserna, fast Marre och jag har bestämt oss för att testa en sådan när vi åker till Tyskland (9 DAGAR KVAR!!!!!!) för bakhyllorna där är alldeles underbara!

Nu har jg i alla fall gjort min egen kakmix helt utan tillsatsämnen och ja, är det inte helt enkelt den perfekta julklappen?



WHITE CHOKOLATE CHIP CRANBERRY COOKIES KAKMIX:

1 dl socker
50 g vit choklad
1 dl torkade tranbär
3 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Blanda allt och lägg i en tät plastpåse. Fäst en lapp på påsen med instruktionerna: ” Tillsätt 100 gram smultet smör och 1 ägg, forma smeten till små bollar och platta till. Grädda i 175 grader i  15 minuter, låt svalna.”



Var alldeles trött i händerna efter att ha skrivit ner etiketterna:)

IDÉ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0