11 DECEMBER- KANDERADE MANDLAR

Minns ni de kanderademandlarna? I kväll testade jag i alla fall ett recept och det var otroligt enkelt. Fast typiskt nog hade vi bara oskållade mandlar, så det tog lite längre tid. Fast det är så roligt att skålla så det gjorde ingenting.

Jag är så rädd för att sockret skall stritta och att jag skall bränna mig. Jag var iförd värsta rustningen! Inklusive solglasögon naturligtvis:)


Det här receptet går på riktigt på 10 minuter!

Smält 1 dl strösocker i en tjockbottnad kastrull. När sockret börjar skifta i brunt, sätt i  3 dl mandlar. När alla mandlar är täckta med socker, häll på två matskedar vatten. Rör om och lägg genast på en plåt med bakplåtspapper. Låt svalna! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0