NIO RÄTTER SMAKEXPLOSION

Det är väldigt många gånger jag skrivit att jag ätit något som är det godaste jag någonsin ätit, men så är det så att jag äter väldigt god mat väldigt ofta :D Och man kan ju inte jämföra t.ex. oreo glass (som ni MÅSTE testa) med en sådan middag som ni ser nedanför.
För det här var verkligen det godaste jag ätit. Vi firade mammas födis på den asiatisk- nordiskarestaurangen Gaijin. Det var inte bara de nio rätterna som var goda utan servicen var också jättebra för att vara en restaurang i Helsingfors.
Green shell mussel, soy-yuzu dressing, pomelo, gari ginger
Det här var en sådan smakupplevelse! Jag kan inte förklara hur det smakade, men nu vet jag verkligen vad man menar med en smak exploion!
Pork belly, pickled cucumber, soft bread
Sashimi
Glazed eel, duck liver, nori bread
Grlled octopus, yuzu-honey dressing, tomato
Pork ribs, sori-mirin caramel, spring onion
Efter första rätten så var det här det godaste. Tänk karamell glaserat kött!
Fried scallops, lemon-wakame dressing
Braised veal cheeks, roasted eggplant, pine nuts
Sake blueberry sorbet, vanilla lime créme, lemon verbena
Jag klarade inte av att översätta menyn till svenska men jag gissar att bilderna talar sitt eget språk i fall att ni inte förstår. Alla delade på allting, utom deserten då alla fick sin egen.

Kommentarer
Postat av: anonym

shit, va det set gott ut!

2011-09-11 @ 19:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0