YOGHURT TRENDEN

Det är väll rätt självklart att yoghurt blir en allt populärare ingrediens i flera recept, eftersom det i många recept ersätter smör eller grädde.

Men jag tycker ändo det är roligt att se hur yoghurt blir allt trendigare på matbloggarna för varje månad som går.


En underbar yoghurt- apelsinglass som jag svalkade mig själv med i Tyskland i sommras.

Här är några av mina tillfälliga yoghurt favoriter:


♥Den här knäck- yoghurtglassen skulle jag gärna testa! Förrästen hittar ni många andra bra yoghurtglass recept på sidan.

♥Eller varför inte de här underbara yoghurt- hälsosconsen? Skulle det inte vara underbart att bli väckt med nybakade scones i morgon morgon?

♥Tänk att kunna njuta av något så gott som pannacotta i en hälsosammare variant där du ersätter lite av grädden med yoghurt!

Så finns det förstoss otaliga sås recept med yoghurt. Min favorit just nu görs av 100 g mosad fetaost + 2 dl turkiskyoghurt. Peppra efter smak, strö över lite färsk timjan och ät med grillad batat.

Och så den självklara favoriten man absolut inte behöver något recept på, yoghurt med färsk frukt!


Kommentarer
Postat av: Filippa H.

RE:

Eller hur - så galet gott! Ja, det röstar jag för :)

Härlig blogg du har, förresten!



Och mums vad gott det ser ut! Inte minskar min sommarlängtan direkt heller... haha.

2011-03-06 @ 10:53:07
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0