FROYO LOVE

Okej, som ni som läser min "icke matblogg" vet så skulle jag inte skulle ha något emot att bo i samma hus som en yoghurtbar. Men tills den önskan går i uppfyllelse (och det kan ta ett tag :D) så får jag nöja mig med min egen yoghurt glass, och att "nöja mig med den" har jag inget problem med eftersom...ja som ni sre på bilderna är den himmelsk!

Det här receptet hittade jag på ett forum där de diskuterade om hur man får sin froyo att likna yoghurtbarernas glass bäst. Jag skulle ändo föredra lite mindre socker och mitt absoluta yoghurtglass recept innehåller inget socker alls, men det receptet får ni vänta lite på :D

2 cup turkiskyoghurt
2/3 cup Socker
1 tsk hemgjort vaniljsockar
Mixa ihop och ställ i frysen i 1-3 timmar. 20 minuter i glassmaskin och sedan är det bara att njuta :D


FÖRSLAG PÅ TILLÄGG:

♥MANGO
♥KIWI
♥ANANAS
♥NEKTARINER
♥BLÅBÄR
♥BLODGRAPE
♥NÖTTER
♥MARIANNECRUCH
♥MINIOREOS
♥KOKOS
♥MARÄNGER
♥STRÖSSEL

Jag lade dem i en muffinsplåt, så det böev 12 olika och så fick man plocka ihop vad man ville ha på sin egen portion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0