FISK MED CHILI- & FRUKTSALSA

Det här receptet är otroligt gott! Jag tror att jag säger så om det mesta jag lagar, men det här var verkligen gott och smakade lite annorlunda. Receptet kommer ur LagaLätt, som förrästen för tillfället är min favorit mat tidning.


FISK MED CHILI- & FRUKTSALSA

2 lime, ca 4 msk limesaft
3 msk honung
1 färsk mango
1 röd paprika
½-1 chilifrukt
600 g vit fisk, t.ex. torsk eller sej
3 dl vatten+ 2 msk fiskfond
3 dl couscous
1 kruka koriander
150 g bland sallad
olivolja

Pressa limen och blanda saften med honungen. tillsätt 1 msk olivolja och 1 krm salt.
Skär paprian i små tärningar och hacka chilin. Blanda med mangon och vänd ner i limedressingen.
Skär fiskfilén i större bitar, lägg i en panna, krydda med svartpappar och salt. Häll över vatten och fiskfonden. Låt sjuda under lock ca. 6-8 minuter.
Koka couscousen enligt anvisningarna på paketet.
Servera fisken varm med couscous, chili- och mangosalsa, koriander och salladsblad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0