KLADDKAKA NÄR SUGET ÄR SOM STÖRST

Alla har väll sitt eget kladdkake recept? Mitt kladdkake recept hittar ni här. Men när man skall bjuda riktigt många på kladdkaka eller t.ex. skall göra en desert på kakan så kan det vara bra att göra en dubbelsats! Här är mitt kladdkakerecept i dubbelformat. Enjoy♥

4 ägg
5 tsk vaniljsocker
8 msk kakao
200 g smält smör
6 dl socker
3 dl mjöl

Rör först ihop ägg och socker och blanda sedan i resten av ingredienserna. Lägg i en smörad och bröad form och grädda 175 grader i 20 minuter.


Har ni förrästen sett filmen Chokolat? Den med Johnny Depp? Såg den för ungefär en vecka sedan. En alldeles underbar film, helt klart en av mina nya favvon. Man blir så där nostalgisk efteråt. Eller kanske det bara är jag. Det var samma sak efter att jag sätt Amelie from Montmartre. I vilket fall som helst, ni som inte redan sätt den, se till att se den och kom ihåg att ha en dubbelsats kladdkaka till hands, du kommer bli sugen.


Bild källa

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jag har inget eget sådant recept då jag inte bakar.

2010-09-23 @ 12:21:21
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0