LEMON POPPY SEED CAKE

Jag har läst bloggen Söta saker sedan jag själv började blogga och det är en av mina absoluta favvo bloggar. Nu skall Tea bakom Söta saker snart ge ut en egen kokbok. Jag har fått prov baka ett av hennes recept och det känns jättestort för mig! Tänk när hennes kokbok kommer ut och jag kommer kunna säga att jag prov bakat det här receptet!

Jag var jätteglad över att jag fick testa just det här receptet eftersom det är lite annorlunda. Otroligt gott är det också, lime glasyren passar perfekt till kakan och vacker på insidan är den också!

Lemon poppy seed cake
3 ägg
2 1/2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl vallmofrön
150 gram smör
Rivet skal av en lime och 1/2 citron

Glasyr
2 msk vatten
Saften från en lime
Rivet skal av en lime
2-3 dl florsocker

Vispa ihop ägg och socker. Rör ner mjölet, bakpulvret och vallmofröna. Smält smöret och låt det svalna något. Rör sedan ner det i smeten tillsammans med det rivna citrusskalet. Häll i smord och bröad from och grädda i 175 grader i cirka 40 minuter. Rör samman ingredienserna till glasyren och ringla den över kakan när den svalnat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0