NÄR MELLANMÅLET ÄR MÅLET!

I dag när jag kom hem från skolan åt jag ett ordentligt mellanmål innan jag gick till dansen. Det var ett recept från en kokbok som jag länge ha villa testa. Jag är nog inte så ofta redo att lägga ner så mycket tid på ett mellanmål, brukar nöja mig med en smoothie, men idag kändes det som om det behövdes!


SANDWICH MED TONFISK (6 SNITTAR)

1 Hårdkokt ägg
½brk Tonfisk i olja
¾dl Majonäs
1 Tomat
1tsk Kapris
Salt & svartpeppar
6 skivor orostat rostebröd

Koka ägget i ca. 10 minuter. Häll ut oljan ur tonfiskburken och mosa med en gaffel i en bunke och blanda ner majonäsen. Dela tomaten mitt itu och  ta ut/ät upp kärnhuset och skär sedan i små fyrkanter. Skala och hacka äggetfint. Blanda neer tomaten och ägget i bunken. Sätt i kaprisen och blanda lite försiktigt. Smaka av med salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Herreguud! De ser gott ut! :D

2010-03-25 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0