PICKNICK OCH EN BÖNSALLAD

Efter att i princip sovit bort hela min morgon gick jag och Marre på picknik! Det var jättemysigt med smörgåsar, frukt, chips, äppelpaj och en stor bunt med tidningar, även om det var lite små kyligt. Annors så har jag tillbringat kvällen med en bunt recept och en sax medan jag tittat på "fashion" på 2:an.
Till middag blev det bönsallad. Så fort jag hör "bönsallad" tänker jag sommar. Det passar med allting, med grill mat eller bara så där! I princip kan man ju sätta i vad man vill, men jag föredrar det så enkelt som möjligt.

Bönsallad:
1 röd lök
1 paket körsbärstomater
1 burk vita bönor

salt&peppar
olja&vinäger

Blanda dressingen, hacka löken, skär tomaterna och häll bort oljvattnet från bönorna. Blanda!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0