DEN FINA DAGEN

Min sista skoldag började 9.30 med att titta på bobollsmatchen mellan niorna och lärarna. Därefter var det stipendiefest och vet ni va? Jag fick stipendie! I tyska. Ni vat den där känslan; man skulle så gärna villa ha stipendie men man vet att man inte kommer att få ett. Jag blev så otroligt glad!♥

Min dag fortsattee solig och bra och till middag lagade jag tonfiskbiffar med basilikasås och couscous sallad.

2 burkar tonfisk i vatten
1 bit purjolök
1 riven morot
3 ägg
saften av en lime
havre kli
salt
peppar

Sås:
1 burk gräddfil
Basilika
Peppar

Couscous sallad:
2,5 dl couscous
1 avokado
½ honungsmelon

3 tomater

½ gurka

1. Sätt ugnen på 225 grader. Rör ihop ingredienserna till biffarna och lägg i unen för 15 minuter. Vänd biffarna efter halva tiden.
2. Koka couscousen enligt anvisningarna på paketet. När couscousen svalnat lägg i grönsakerna.
3. Klipp i basilikan i gräddfilen och peppra. 


Nu sitter jag och klistrar in recept och letar inspiration i min nya bok för recept som jag fick av min snälla Mamma! Har länge letat efter en bok att klistra in recept i och det här är precis den perfekta boken. Tack Mamma!

Imorgon är det skolavslutning och sedan är det sommarlov i 10 veckor! Skall bli otroligt skönt, hoppas ni har haft det lika bra som jag!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0