JORDNÖTSKAKOR

Det har väll blivit rätt många och långa pauser, men nästa gång ja kommer tillbaka är jag här för att stanna! :) Den här gången skall jag på skribaläger. Hoppas det blir roligt, ja vet int alls hur jag skall hitta till båtten... o Andrea är sjuk. Andrea, om du läser det här testa med att dricka det här. Jag vet, du gillar inte ingefära men det funkkar o du måst ju komma!!!♥


De här kakorna hittade jag på när jag ville använda mig av jordnötssmör. De blev jättelyckade men man kan inte äta alltför många på en gång. Extra goda är de med ett kallt glas mjölk till. De är jätteenkla att göra, speciellt på lande eftersom det inte blir så mycket disk och inte heller någon ugn. Igentligen hade jag tänkt glasera dem med smulten choklad som jag sett i ett liknande recept men någo hade ätit upp chokladen och om sommaren har jag en halv timme till butiken.


JORDNÖTSKAKOR

300 g jordnötssmör
1 tsk vaniljsocker
½ dl socker

2½ dl sirap

3 dl havregryn

en näve russin
(Choklad)

Smält jordnötssmöret i en medel stor kastrull.  Sätt i vanilj- och det vanliga sockret. Häll i sirapen. Låt sjuda i några minuter och rör sedan i havregryn och russin. Om det verkar för löst lägg i mera havregryn. Häll ut smeten på ett bakplåtspapper och lägg på ett annat bakplåts papper onh kavla ut den. (Glasera med choklad). Skär i rutor.


Kommentarer
Postat av: Oliivia ;)

ååh vad gott det ser ut (:

2010-08-02 @ 10:43:16
URL: http://oliviaeriksssson.blogg.se/
Postat av: Daniella - BakeCake

Dom ser verkligen jätte goda ut! Roligt med jordnötssmör! Det är något som man använder alldeles för sällan!! Ha det jätte bra! Kram Daniella - BakeCake

2010-08-05 @ 14:51:24
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: Vaniljskorpan

Åh va kul att du tykcer det :). Du är jättevälkommen att kika in flera gånger. Många rätter som vi gör kör vi både en vegetarisk variant och sedan en med kanske kyckling.

De här kakorna låter riktigt goda. Vi gjorde en jordnötskaka, helt otrolig btw:), som du måste testa. Både smak och konsistens får toppbetyg. Ha en fin dag!

2010-08-26 @ 07:38:14
URL: http://vaniljskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0