VÅR VÅR MIDDAG

I går kändes det verkligen som om våren äntligen var här. Vilket väll är på tiden så här i April! Detta firade vi med en riktig vår middag. Vår dukarna var på bordet och allt!




4 st

laxfilébitar, (à ca 125 g)

1 knippa

salladslök

2 st

apelsiner

1 st

röd chili, t ex spansk peppar

1 tsk

salt, + 0,5 tsk

1 st

röd paprika

2,5 dl

fullkornscouscous

1 st

grönsaksbuljongtärning

1 påse

färsk spenat, (150 g)

1 krm

nymald svartpeppar


1. Sätt ugnen på 225°. Lägg laxfilébitarna på var sitt stort ark aluminiumfolie. Strimla salladslöken. Skala och skär apelsinerna i hinnfria klyftor. Kärna ur och strimla chilin. Fördela lök, apelsin och chili. Strö över 1 tsk salt.
2. Vik ihop folien till tättslutande paket och ställ dem på en plåt. Tillaga mitt i ugnen 15–20 min.
3. Kärna ur och hacka paprikan. Tillaga couscousen i vatten med grönsaksbuljongtärning enligt förpackningens anvisning. Tillsätt paprika och spenat när ca 2 min av koktiden återstår. Smaka av med 1/2 tsk salt och peppar. Servera laxen ur paketen med spenatcouscousen till.

Receptet är från Allt om mat


Kommentarer
Postat av: Ciara

Otroligt fyndig rubrik! :)

2010-04-03 @ 20:45:57
Postat av: Joanna

mmm det måste jag prova!

2010-04-25 @ 10:21:45
URL: http://jagochliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0