SESAM ÖPPNA DIG!

De här snack bollarna är hälsosamma. Jag tycker inte det stämer att något skulle behöva var äcklicgt bara för att det är nyttigt, men de här bollarna smakar verkligen... speciellt.

Kanske gjorde jag något fel, kanske ska de smaka så här? Ni kan ju testa själv men ska jag vara riktigt ärlig så avroder jag er ifrån det!

 

Ideén kom härifrån, och i övrigt är allting på hennes blogg väldigt gott!

 

SESAMFRÖBOLLAR

 

100 g smör

1 msk honung

½ dl vatten

2 dl havregryn

2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 dl sesamfrön

1 dl torkade tranbär

1 krm salt

 

Smält smöret tillsammans med honungen och vattnet. Blanda alla de andra ingredienserna i en bunke och häll sedan över smörblandningen. Rör till en kladdig deg och forma små bollar av den. Ställ ut på plåt med bakplåtspapper och grädda i 15 minuter i 175 grader.



Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Oj, jag som tycker de låter spännande! Nyttigt behöver inte alls vara äckligt, det håller jag med om, synd att de här inte var toppen <3

2011-09-17 @ 14:06:26
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: MyViola

Alltså, det verkar ju som att det skulle kunna vara ganska gått, kanske har med smak att göra ;)

2011-09-17 @ 15:55:21
URL: http://myviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0