SNABB MEDELHAVS PASTA I PANNA


På mitt skrivbord står en väldigt tjock bunt med en massa olika mattidningar. Alla mattidningar är fulla med små post-its, gamla kvitton (säger man kvitans på rikssvenska?) och servetter- alltså olika sorters bokmärken. Så så fort jag behöver lite middags inspiration är det bara att slå upp.

I dag resulterade det i en pasta med ägg och tonfisk. Receptet gick otroligt snabbt, men det var lite smaklöst fastän jag hade i en hel chili. Det var gott, men jag tror inte det blir något jag lagar igen.


SNABB MEDELHAVS PASTA I PANNA

200 g pasta
2 bukar tonfisk i vatten (á175 g)
1 stor gul lök
1 chilifrukt
1 burk marinerade ktonärtskockor
1 dl ur kärnade kalamata oliver
6 ägg
salt och peppar
25 g ny riven parmesanost

Koka pastan enligt anvisningarna på paketet.
Låt tonfisken rinna av i en sil. Skala och finhacka löken. Skölj, kärna ur och hacka chilin fint. Fräs lök och chili i en stekpanna. Tillsätt spagetti, tonfisk, kronärtskockor och oliver.
Vispa ihop äggen med salt och peppar och häll ner i stekpannan. Rör försiktigt med en trägaffel tills äggen stelnat. Riv över parmesan och servera med en sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0