LASANGE LYX

Jag måste medge att jag inte alls gillar lasange (utom den här då). Det är vitsåsen jag inte gillar, dessutom är det så mycket jobb med den. Här är i alla fall en lasange med keso istället för vitsås. Urgott!

LASANGE MED LAMMFÄRS & RÖD PESTO

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
400 g lammfärs
1 dl röd pesto
3 msk kycklingfond
1½ dl vatten
1 ask körsbärstomater
1 paket fullkorns lasangeplattor
500 g keso
100 g riven ost
olivolja
kryddor

Sätt ugnen på 200 grader. Skala och hacka lök och vitlök.
Stek i 1 msk olja i en gryta. Lägg lammfärsen i grytan och stek ca. 3 minuter. Vänd ner pesto och fond. Krydda med dina favorit kryddor + salt.
Halvera tomaterna och rör ner i färsen. Varva plattor, köttfärsröra och keso i en ugnssäker form. Gör ett likadant lager och avsluta med osten. Grädda lasangen i ungefär 30 minuter. Ta ut och låt vila 10 minuter innan serverin. Färdigt!  




Kommentarer
Postat av: Rebecka

JAG ÄLSKAR LASAGNE! det är en av mina absoluta favoriter! :) Jag gjorde den där choklad mudcaken häromdagen, himmel och pannkaka vilken ljuvlig! tänkte bara säga att jag tänkte länka till dig, på min blogg, om det går för sig :) kram på dej!

2011-03-21 @ 00:00:48
URL: http://halv8hosmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0