APFELPFANNKUCHEN

Redan när jag var liten gillade jag att laga mat. Som tur har många av mina kompisar samma intresse och det här receptet lagade Marre och jag första gången för fem år sedan. Då var vi båda 10 år gamla.

Receptet har vi lagat otroligt många gånger sedan dess och innan vår Tysklands resa var det dax att ta fram (Johanna Westmans) receptet igen.
Så där som en symbol för vår vänskap och våran Tysklands resa.

Det var precis lika gott som vi kom ihåg och den här gången var Också Andrea med.


APFELPFANNKUCHEN
2½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 nypa salt
2½dl mjölk
2 msk matolja
1 tsk flytande honung
2 msk smör
1 äpple

Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Knäck ägget och häll i mjölk, honung och olja i en annan bunke. Blanda båda bunkarna med varandra och rör tills smeten är klumpfri. Skala och skiva äpplet. Vänd försiktigt ner äpplet i smeten. Stek plättarna. Servera med lönnsirap eller honung.


Receptet är väl användt som ni ser!

Kommentarer
Postat av: Marre

NAMMM!!!! :D

2011-01-07 @ 19:50:46
URL: http://marrezzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0