SPAGETTI MED AVOKADOSÅS

I går hittade jag jättefina avokadon för bara 2.60 för 6 stycken! Den här pastan är det godaste jag ätit på länge, kanske beror det på mina fynd avokadon, men ni måste absolut testa det.

Receptet kommer ur den tyska mat tidningen essen & trinken och jag är mycket stolt över att jag själv klarade av att översätta receptet!

♦6 stjälkar basilika♦4 stjäkar slät persilja♦2 vitlöksklyftor♦2 mogna avokadon♦2 msk olivolja♦1 ekologisk citron♦40 g parmesan( ny riven)♦1 tsk chiliflingor♦100 g bacon♦400g spagetti♦salt♦

Ta bort ört bladen från stjälkarna och grovhacka vitlöken. Lägg i en bunke tillsammans med de urgröpta avokadona. Purea allting med en stavmixer, tillsätt oljan. 

Tvätta citronen och riv 1 tsk skal av den, pressa ut 2 msk saft. Rör citronen, hälften av parmesanen och chiliflingorna i avokado puren.

Stek bacon krispigt och låt fettet rinna av på hushållspapper. Koka pastan i rikligt saltat vatten och koka enligt anvisningarna på paketet. Häll av pasta vattnet, utom 4-5 msk vatten och blanda i avokadosåsen. Servare med bacon och parmesan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0