BLÅBÄRSCUPCAKES

I dag har jag bjudit min snälla Mormor på kaffe! Jag bakade blåbärs cupcakes med egen plockade blåbär och jag kan knappt vänta tills blåbärs sässongen kör igång igen!

Idag har jag dessutom hunnit beställa Leilas nya kokbok (och ett par andra böcker) via nätet, det borde bara ta 1-2 dagar förrän dom kommer, kan knappt vänta! Dessutom så har jag lagat vegetarisk lasange. Det får ni receptet på imorgon!

15 muffins:
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl blåbär

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar.Vänd ner blåbären. Grädda runt 20 minuter i 175 grader.

Frosting:
Blåbär
Florsocker
Philadelphi ost

Blanda ingredienserna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mycket goda grejer du har här. :P

2010-06-01 @ 09:41:55
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Melanie

dom ser grymt goda ut! tänkte göra dom imorgon till min brors födelsedag på lördag, han ääälskar muffins! men hur mycket florsocker och philadelphi ost ska man ha i? det har du inte skrivit :( jääätte tacksam för svar! kram

2010-06-04 @ 01:37:32
URL: http://melanije.blogg.se/
Postat av: Robin

Gott gott gotttt!!

2010-06-06 @ 15:31:21
URL: http://robinwinberg.blogspot.com
Postat av: Astrid thors

Vad snällt av dig att göra muffins till mormor. Du ska ha en riktigt trevlig resa till Hamburg. Hälsa mamma o Jan

2010-10-14 @ 07:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0