JULIE & JULIA

Har ni sett Julie & Julia? Jag såg den igår. Den är alldeles underbar! Alla som älskar matlagning lika mycket som jag gör bara måste se den! Jag har boken på engelska och har så där halft ansett att jag läst den men det är lite små knepigt och jag skall nog snart ta upp läsandet igen.


När jag kom på att vi har Julia Childs "Det goda franska köket" flög jag som ett kanon skott upp ur soffan och jag svävar som på moln varje gång jag bläddrar i den. Jag skäms verkligen för att jag inte vill bena ur en anka, eller göra en Hollandaise med mer smör en vad jag får i mig på en vecka. Jag erkänner det motvilligt och som sagt så skäms jag otroligt!


Trots det här så älskar jag kokboken och skall absolut testa många recept ur kokboken. Den får en att villa ge ut sin egen kokbok, och någon dag så vill jag absolut göra det! Vänta ni bara!

Under tiden tycker jag ni skall läsa boken och se filmen!



Julies blogg finns ju påriktigt och här kan ni läsa den.
Den är lite råddig, men värd att besökas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0