LITE SOMRIGT

Det blir inte alls så fint som jag skulle vilja! Mina inläg alltså jag kan inte göra något speciellt. Jag får inte ens in en bakgrunds bild! Någon som tror den kan hjälpa mig?


Myntate, blåbärsslurp och persikodröm

MYNTATE (4PERS.)

4msk nyplockade sköljda myntablad
8dl vatten
Tillbehör: honung och strösocker

1.Lägg bladen i en varm kanna och häll på hett vatten
2.Låt det dra 3-5min
3.Servera med honung elller socker som sötningsmedel

BLÅBÄRSSLURP (2PERS.)

3dl blåbär
2dl ananas sorbet
3dl naturell yoghurt

1.Kör alla ingredienser i mixer. Servera i kylda glas.

 PERSIKODRÖM (2PERS.)

1brk (325g) persikor
1 lime pressad saft & en nypa finrivet skal
2dl persikonektar
3dl honungsyoughurt

1.Låt persikorna rinna av ock frys i 2 timmar
2.Kör i mixer med rivet persikonektar och youghurt.  Smaka av och servera i väl kylda glas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0