SJUKLINGS PASTA

Vi har aldrig rostebröd hemma och eftersom jag är sjuk och därför inte kan gå till butiken men ändo ville testa receptet från en gammal Allt om mat tidning, gjorde jag om det till en pasta sås!

ORGINAL RECEPTET*                                      MITT RECEPT**    

100g rökt kalkonbröst                               smörgås kalkon efter smak
½ röd paprika                                          1 hel paprika
1 klyfta rödlök                                         1 hel rödlök, en klyfta räcker! 
                                                                 
75g färskost                                            så mycket att det blir som en sås
2msk kapris                                            lämnade jag bort                
1 msk hackad timjan                                typ samma
2krm nymald svart peppar                        typ samma                        
8 skivor toast                                          så mycket pasta du vill äta


Blanda allt sätt på bröden och                    Blanda allt. Koka pastan enligt
kör i smörgås grill. Dela som snittar.          anvisningarna på paketet. Sätt
                                                               såsen i pastan medan den ännu är varm.


                        
* KALKONTOAST MED FÄRSKOST OCH PAPRIKA
**PAPRIKA OCH FÄRSKOST PASTA MED KALKON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0