GOJIBÄR, OREOKEX OCH MATTIDNINGAR

Idag har jag varit på stan med Andrea och Simone. När Andrea gått på träningar gick Simone till Sis deli, där vi satt ute i solen och njöt av våra jordgubbs-gojibär smoothien och kanelbullar. Jag har inte varit på Dali särskilt många gånger men jag tror jag nu har hittat den finska motsvarigheten till Blueberry i Stockholm. Har förrästen länge letat efter gojibär och här fanns det, men priset var svinlande högt! Varför kan det inte finnas i frysdisken på snabbköpet, så som det finns i Sverige?

Så hittade vi den amerikanska matbutiken vi letat efter en tid. Det var jättecoolt och otroligt dyrt! Det coolaste var ändo färdig cup cake frosting. Det skulle vara coolt tt köpa, tömma den och sedan fylla den mad sin egen eftersom den sprutade ut det så fint. Och så är det ju typ det ända stället i Finland där man får Oreos, fast kanske det ändo inte är värt nästan fem euro (50 kr) för ett paket!


Så när jag kom hem överraskade Mamma mig med att ha köpt nya Allt om mat och Lantliv mat & vin! Synd att Lantliv mat & vin bara ut kommer fyra gånger per år för den är så fin! Så fina bilder och inspirerande.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Wow! var finns den där amerikanska matbutiken? Den verkar helt jättecool :D

2010-06-10 @ 21:41:59
Postat av: Tara

I world trade center. Man går in där var det finns ett cafe, går förbi make up store och så e den där:D

2010-06-10 @ 21:52:41
URL: http://tortelina.blogg.se/
Postat av: Andrea

Ojj vi måste så gå dit! Hihi, det här är första gången jag skriver med en bloggadress :)

2010-06-12 @ 16:49:32
URL: http://gympafantasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0