MYSTISKT GOD ZUCCHINI RÄTT

Att få sina zucchini biffar att hållas ihop är inte det lättaste. Bara en av mina biffar hölls ihop så istället blev det någon sorts zucchini-potatis röra med fetaostkräm. Det blev otroligt gott och smakade verkligen som medelhavs mat! Ni kan ju testa om ni lyckas bättre än jag. Orginal receptet hittar ni här under.

Zucchiniplättar med fetakräm


1 stor zucchini eller 2 mindre

1 knippe salladslök

2 ägg

½ dl lök

½ dl vaten

1 nypa muskot

Salt och peppar

Fetakräm:

100g feta ost

2 dl turkisk zougurt

2 msk finhackad mznta


1.    Riv zucchinin på detn grova sidan av rivjärnet. Strimla salladslöken tunt. Vispa upp ägg, mjöl och vatten, tillsätt zucchini och salladslök. Krydda med salt, peppar och muskot.

2.    Hetta upp en stekpanna med olivolja.n Lägg i matskedsstora klickar av zucchiniblandningen och tryck ut till ganska stora bifar. Stek ett par minuter på varje sica så att de får fin färg.

3.    Mosa fetaosten med en gaffel och blanda med yougurten och myntan. Servera till biffarna!


Kommentarer
Postat av: Prinzessin

Det verkar gott, ska nog prova att inspireras av det här receptet. Är du vegetarian? Den mat jag sett på sidan är ju vegetarisk.

2010-07-25 @ 00:15:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Tara

Nej, men jag äter gärna vegetariskt.

2010-09-11 @ 21:20:17
URL: http://tortelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0