BULGURKÖFTE I TOMATSÅS

Nu skall jag alldeles snart i väg på min dans generalrepetition! Jag är rätt nervös, men hoppas det går bra. På lördagen sitter i alla fall Marre i publiken så hon kanske kan lugna mig om jag är nevös. Hon är nämligen väldigt bra på sånt!


Receptet kommer härifrån (lite ändringar), och ni behöver inye påpeka att något nog gick snett i mitt recept! Det ser man extra bra om man gämför bilderna!!:D Men smaken var god och min familj lyckades tömma kastrullen.

2 dl bulgur
250 gr köttfärs
1 st gul lök
1 st ägg
Salt, peppar, ev. någon starkare krydda ex. chilipeppar

Tomatsås
1 burk go green chili con carnesås
1 msk tomatpure
Salt
Vatten


1 Riv löken med hjälp av rivjärnet.
2 Blanda bulgur, köttfärs, ägg, lök, salt, peppar och chilipeppar och arbeta ihop tills det blir slätt.
3 Koka 6 dl vatten i en kastrull.
4 Lägg i purén och köften och koka på svag värme i ca 20 min. Häll över chili con carnen. Salta lite i slutet och låt det småkoka lite till innan du lyfter bort den från värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0