TILLSKOTT I FAMILJEN

I vår bokhylla står det ungefär 140 kokböcker. I jul blev det elva till, alla var naturligtvis inte till mig men kokböcker är nått vi delar på, då det är både mammas och min stora passion:D


NERIFRÅN OCH UPP:

Bonniers kokbok- Jag har länge önskat mig en ”ordentlig” kokbok med alla grundrecept, och det här är precis en sådan bok men i  lite modernare tappning

 

Mäzler & Witzigmann- Tim Mäzler och Eckart Witzigmann- Jag älskar den tyske kocken Tim Mäzlers recept! Helt underbara och han skriver på en rätt så enkel tyska

 

Jamie magazine Mat för hela Året- Jamie Oliver- Vem gillar inte Jamies recpt? Helt underbara! Synd bara att många av recepten kommer från hans gamla kokböcker

 

Hela årets kokbok- Fredrik Eriksson- Fin bok med underbara bilder, men den saknar det där lilla extra. Innehåller ganska klassiska och vanliga recept

 

Mma Ramotswes kokbok- Stuart Brown- Mycket text (utdrag ur bokserien Damernas detektivbyrå) varvat med annorlunda afrikanska recept. Mammas nya favorit

 

Suppen- Tanja Dusy- Tysk sopp bok menat för cafét. Fina bilder.

 

Cool smoothies juices and coctails- Elsa Petersen-Schepelern- En engelsk bok med underbara annorlunda smakkombinationer jag aldrig tänkt på. Man får rena hälsodillen när man läser den

 

Gott och grönt ur Allt om Mat- Vegetariska recept som jag gärna kockar igenom. Kanske lite väl mycket pasta recept men annors en av de nya favoriterna

 

Enklare bröd- Martin Johansson- Jag har länge läst Martins blogg. Synd bara att vi har ett eget bageri, men under sommaren då jag bor på lande, då skall det bakas bröd!

 

Välimäki- Finsk lyxkokbok med recept från restaurangen Chez Dominique (en av två Michelin restauranger i Helsingfors). Recepten är verkligen lyxiga, hoppas de inte är för svåra

 

Suppen- Anne-Katrin Weber- En till tysk soppkokbok menat för cafét. Det finns en rad andra temakokböcker i serien


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0