MOROTSKAKA OCH FLYGBILJETTER

Idag har det varit helt galet på cafét, så mycket kunder! Jag är jätte trött, tänk hur det kommer att bli om jag får jobbet på Four seasons ett annat café/restaurang. Fast det kommer och vara värt mödan när vi (jag och Marre) har tillräckligt med pengar för att åka till Tyskland. Och vet ni vad? I dag bokade Marre och jag våra flygbiljetter. Det blev KLM via Amsterdam. Vad gör man inte för det billigaste?:D Blev så otroligt glad när jag fick textmedelandet av Marre: "Allt bokat! Redo för ditt livs resa?:D"

Den här kakan bakade Andrea och jag på sommaren. Vi skall snart ut och jogga tillsammans och det måste man nog göra om man bakar en sådan här kaka för man tar alltid en bit extra!



Morotskaka

 

4 ägg

6 dl rivna morötter

2 dl solrosolja

4 ½ dl vetemjöl

2 dl strösocker

2 dl farinsocker

1 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

½ tsk salt

1 tsk kanel

 

Glasyr:

200g philadelphiaost

2 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

2 msk citronsaft

30 g mjukt smör

 

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en rund form med löstagbara kanter.

Vispa olja och socker pösigt, tillsätt äggen. Vispa i de rivna morötterna. Vispa degen till en jämn smet.

Blanda ihop alla torra ingredienserna och sikta försiktigt ner dem i smeten. Rör tills smeten är slet. Häll över smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i 55-60 minuter. Låt kakan svalna.

Vispa ihop alla ingrediensera med en stavmixer. Bred ut över kakan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0