KOMPLIMANG + CHOKLADMOUSSE

Satt i spåran på väg hem från dansen, en tant satt brevid. När jag artigt log mot henne frågade hon varför jag såg så glad ut. Svarade lite generat att det nog inte var nått specielt. Sedan frågade hon något jag inte hörde, så jag svarad nej. Då frgågade hon mig om min pojkvänn dumpat mig och mitt svar blev åter igen nej. Hennes följande fråga blev om jag överhuvudtaget hade någon pojkvänn, när jag då svarade nej tittade hon förvånat på mig och sa att hon inte trodde på mig. Gillade den komplimangen och det fick mig i alla fall att le.

På medelhavsmatstimmen lagade vi fullkorns pizza och chokladmousse!

Det här behöver du till chokladmoussen:

100 g choklad
1 äggula
1 dl kaffe
3 dl hårt vispad grädde

1. Smält chokladen i vattenbad. Om du använder mörk choklad ka det vara bra att tillsätta 1 msk socker
2. Blanda chokladen med kaffet
3. Vispa snabbt ned äggulan och blanda chokladsmeten med 3 grädden
4. Låt stå i kylen tills servering och garnera sedan med t.ex. mynta, hallon eller nötter


Vi fick äta den på matrasten eftersom det annars skulle gått övertid. Gissa om jag och Andrea fick längtansfulla blickat =)

Bilden är lånad från google!


Kommentarer
Postat av: en hemlig beundrare

om man ska laga chokladmousse åt ca. 40 st hur mycket måste man dubbla receptet dåå? ;D

2010-09-11 @ 11:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0